Tajemnica sukcesu linii lotniczych QUANTAS


Po każdym locie piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza nt. problemów technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem.

Nikt nigdy nie twierdził, ze załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia humoru. Poniżej zamieszczono kilka aktualnych przykładów podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez mechaników. Przy okazji warto zauważyć, że QUANTAS jest jedyną z wielkich linii  lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku...

  

Problem zgłoszony przez pilota Odpowiedź mechaników

Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany.

Niemal wymieniono lewa wewnętrzna opona podwozia głównego.

Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo.

W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania.

Coś się obluzowało w kokpicie.

Coś umocowano w kokpicie.

Martwe owady na wiatrochronie.

Zamówiono żywe.

Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokość' obniża lot 200 stóp na minutę.

Problem nie do odtworzenia na ziemi.

Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym.

Ślady zatarto.

Poziom DME niewiarygodnie wysoki.

Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.

Zaciski blokujące powodują unieruchamianie dzwigni przepustnic.

Właśnie po to są.

Układ IFF nie działa.

Układ IFF zawsze nie działa kiedy jest wyłączony.

Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta.

Przypuszczalnie jest to prawda.

Brak silnika nr 3.

Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach.

Samolot śmiesznie reaguje na stery.

Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie.

Radar mruczy.

Przeprogramowano radar by mówił.

Mysz w kokpicie.

Zainstalowano kota.


Nazad!