Po każdym locie piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza nt. problemów technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem.
Problem zgłoszony przez pilota | Odpowiedź mechaników |
---|---|
Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. |
Niemal wymieniono lewa wewnętrzna opona podwozia głównego. |
Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo. |
W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania. |
Coś się obluzowało w kokpicie. |
Coś umocowano w kokpicie. |
Martwe owady na wiatrochronie. |
Zamówiono żywe. |
Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokość' obniża lot 200 stóp na minutę. |
Problem nie do odtworzenia na ziemi. |
Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym. |
Ślady zatarto. |
Poziom DME niewiarygodnie wysoki. |
Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu. |
Zaciski blokujące powodują unieruchamianie dzwigni przepustnic. |
Właśnie po to są. |
Układ IFF nie działa. |
Układ IFF zawsze nie działa kiedy jest wyłączony. |
Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta. |
Przypuszczalnie jest to prawda. |
Brak silnika nr 3. |
Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach. |
Samolot śmiesznie reaguje na stery. |
Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie. |
Radar mruczy. |
Przeprogramowano radar by mówił. |
Mysz w kokpicie. |
Zainstalowano kota. |